Barbie

Barbie: hét stijlicoon van de poppenwereld

Sinds 1959 heeft Barbie het doel om jonge meisjes te inspireren. De modepop zag het levenslicht in de handen van Ruth Handler. Haar dochter Barbara speelde met haar speelgoedpoppen alsof het volwassen vrouwen waren. In die tijd vond je echter alleen babypoppen. Ruth zag een gat in de markt en stelde het idee voor aan haar echtgenoot Elliot, medeoprichter van het Amerikaanse speelgoedbedrijf Mattel, Inc. en de rest is geschiedenis.

Barbie en haar vriendje Ken worden omschreven als de twee populairste poppen ter wereld. Mattel heeft intussen meer dan een miljard poppen verkocht, waarmee Barbie het de grootste en meest winstgevende dochtermerk is van het bedrijf.

Barbie is een cultureel icoon geworden en wordt alom geprezen voor het aanmoedigen van de verbeelding van kinderen. Sinds haar begindagen heeft Barbie al meer dan 200 beroepen uitgeoefend, van dierenarts tot brandweervrouw. Ze wil jongens en meisjes tonen dat ze kunnen worden wat ze maar willen.

Ontdek al het Barbie speelgoed via de webshop of in de showroom.

Ontdek het Barbie assortiment
Top